fredag 4 april 2008

Två funderingar...

Tänkte berätta om två saker som fått mig att höja på ögonbrynen lite extra sista dygnet.

Min första tanke dyker upp när jag sitter och surfar lite på Aftonbladet.se och plötsligt läser en intervju med en så kallad tequilaexpert.
Han får frågan om vad som är så speciellt med tequila?
Inget konstigt med frågan men svaret gör mig lite fundersam...

– Man känner sig som en gud när man dricker det och dagen därpå mår man jättebra.

Oki för att man faktiskt kan känna sig som en gud när man dricker det, men att en av fördelarna med tequila ska vara att man mår jättebra dagen efter?? Njaa jag synar.....

Min fundering nr 1: Har jag missat hela grejen med tequila? Är jag allergisk mot tequila? Jag kan säga många saker om denna dryck, men ALDRIG att jag har mått bättre dagen efter för att man druckit denna satans dryck! Inte ens om det bara handlat om en liten snaps!
Nån som kan säga emot??


Sen till min andra fundering som dök upp på tunnelbanan igår.
Jag sitter och läser Metro i lugn och ro när tre punkargrabbar i 18-års åldern sätter sig brevid mig och börjar snacka:

Punkare 1: - Alltså Tobbe i din klass är ju verkligen en kille som passar i långa naglar....
Punkare 2: - Ja faktiskt! Det har jag också tänkt på!
Punkare 1: - I måndags hade han ju röda naglar, grymt coolt!
Punkare 3: - Jag har även sett han i gröna, det var rätt läckert också.
Punkare 1 och 2: Mmmm


Min fundering nr 2:
Var är denna värld påväg????



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag skrattar när jag läser din fasa för var världen är på väg - har stött på en liknande situation i veckan, när jag upptäckte en (manlig) klasskompis som hade röda naglar en dag! En fullt normal kille som har nagellack för att han tycker att det är snyggt och att det inte är bara tjejer som får ha det:-) Grymt att stå för det, men man blir förvånad! Kram!