tisdag 19 augusti 2008

Första dygnen i Luleå...

...har mest handlat om att packa upp, städa och bygga möbler.
Med tanke på vilket pissväder det är så har det varit ganska trevligt. (Brukar verkligen inte gilla att bygga IKEA möbler).

En rolig grej igår var när alla nya studenter kom med sina flyttlass i typ lånade statoil släpvagnar så kom mina grejer inrullade i en fullstor långtradare... Såg rätt sjukt ut.

Har fortfarande inte sovit min första natt i lägenheten. Vill få det klart där med nya tapeter först. Ser ut som värsta svinstian där just nu.
Som tur är bor Sudden i huset mitt emot och med henne i Skellefteå kan jag låna hennes rum. Grymt bra!
Tog faktiskt emot en trött Malin inatt. Hon och två av hennes kompisar här i Luleå har varit och bergsvandrat i 4 dagar. lite över 6 mil hade dom vandrat med 16 kilos packning!! Det är fan respekt. Men jag kan säga att hon inte var så pigg när hon om hit inatt=)

Imorgon börjar alltså skolan (upprop 08.55) och jag kan väl erkänna att jag är rätt nervös. Men det ska nog ordna sig bra. Alltid roligt att träffa nytt folk.
Nu blir det alltså nolleperiod i två veckor sen börjar riktiga plugget den 1 Sept.

Nu kör vi!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bara att önska lycka till på nolle p! Den e tydligen rätt så rolig, jag var själv aldrig där...lite surt att pendla mellan sctaaan och lule för nolle p :-P
Vi ses kanske uppe i lule när mina kurser börjar 1 sept.

Ha så kul nu på nolle p!

Unknown sa...

Good Luck dude!! =) keep me updated!
ska komma förbi nån helg när lönen landat på kontot! =)