söndag 11 november 2007

Först stort misslyckande, sen underbar fest och till sist tatuerad!

Haha ja vilken kväll det blev igår! En kväll man sent kommer glömma!

Idag fyller Hanna Marklund 22 år (Grattis!!) och igår var det alltså dags för maskeradfesten hemma hos dem. Som jag sagt tidigare så var man tvungen att klä ut sig till nånting på bokstaven H.
Jag hade rätt svårt att bestämma mig till vad jag skulle göra, men i torsdags bestämde jag mig efter ett besök på Buttericks att köra som Huligan (fotbollshuligan).
Jag köpte en speciell latexmask som skulle fixa så att jag blev helt skallig. (Man fick med smink som var hudfärgat, hudlim m.m.)
Min tanke var alltså att komma med rakad skalle, massa tatueringar och fotbollströja. Kanske inte världens bästa ide, men den funkade tyckte jag.
Tyvärr blev det inte så lyckat med just detta!=//

Allt som gick fel med denna latexmask gick också fel, Först passade den inte riktigt mitt huvud, så vi fick klippa i den och sy ihop den lite grann. Sen sprack den när jag hade på mig den, efter att Malin sytt ihop den för andra gången så visade det sig att det hudfärgade sminket inte alls var så likt min hud. Man kan enkelt säga att det såg ut som att jag hade på mig en väldigt ful badmössa som var väldigt trasig. Detta gjorde verkligen inte så att jag som ut som en vild huligan. Jag fick slita av mig allt och istället blev det en mössa på huvudet. Jag har insett att den här masken är mitt livs kanske sämsta affär!

Men festen var desto roligare! Alla hade väldigt roliga utstyrslar (titta på bilderna längre ner) och vi hade otroligt trevligt! Det var sång, dans och tävlingar hela natten lång. Vid 04 rundades festen av.

Sen så tatuerade jag mig faktiskt under denna natt! Kanske inte lika allvarligt som det låter men ändå=)
Hannas kille Fred håller på med tatueringar och sånt, han tatuerar själv lite, men bara på hobby nivå än så länge. Han har alltid tjatat på mig att han ska få tatuera mig, så inatt gick hans önskan äntligen i uppfyllelse. Han fick tatuera in en liten "Smiley" under min högra stortå=).
Jag gjorde det mest för att jag ville känna på hur det känns att bli tatuerad och jag kan säga att det var en oerhörd smärta. Denna smärta gjorde så att jag hade svårt att sitta still, jag ryckte till rätt bra och det ser man i slutresultatet på min lilla smiley...haha. Den är kanske inte så snygg men den är personlig och kommer alltid vara ett trevligt minne. Tack Fred!
Jag får se om jag lägger upp någon bild på detta framöver=)

Riktigt rolig och annorlunda kväll iallfall!

Här har ni lite bilder från igår!


Jag som HULIGAN

Malin som HIP-HOPPARE

Emelie L som HUSSPÖKE

Ogge som HEMLÖS

Fred som HANK VON HELL

Emelie A som HEMBITRÄDE

Hanna som HARAJUKO

Victor som HITMAN

Fanny som HEMBITRÄDE

Fred höll igång med tävlingar

Det fanns en vit duk framme som alla kunde gå
fram och måla på. Tycker det blev en snygg tavla.


Värdparet Hanna och Fred (Tack för denna kväll!!)


Hela natten lång!!

Inga kommentarer: