fredag 11 april 2008

Renskav på bio?

Som norrlänning i Stockholm får man stå ut med mycket vill jag lova.
Vi är faktiskt rätt omtyckta här men självklart gillar folk att driva med oss. Inge konstigt med det tycker jag, vi snackar ju rätt konstigt, haha=)
Sen jag flyttade hit för två år sedan har jag fått väldigt många roliga frågor och funderingar om norrland. Allt från "Går det runt renar på era vägar?" eller "Kör alla skoter till sina jobb?" m.m.

Dessa frågor har faktiskt varit helt seriösa och ibland vet man ju inte om man ska skratta eller gråta... Men oftast har man väl skrattat!=)

Idag fick jag då en annorlunda fråga från skåningen (Jakob) här på jobbet. Han har tydligen en kompis som pluggat i Skellefteå.
Jag citerar Jakob:
"Sen berättade en polare, och det här är sant, att när han pluggade i skellefteå och skulle gå på bio var det några jeppar längst framme som tog fram en engångsgrill och började grilla renskav eller liknande kött och ingen verkade reagera. Kan detta stämma?

Haha jag orkar knappt kommentera detta påstående. Inte alltid lätt att vara från Skåne=)

Om fem timmar sitter jag på planet till Skellefteå! Fan va skoj!!

Vi hörs! Hade!

2 kommentarer:

Jakob sa...

iz famouz nau! I can haz cheezburgerz?

Anonym sa...

Det GÅR JU runt renar överallt på vägarna här. Iaf om man dagligen pendlar skeå-umeå. Minst en ren om dagen i snitt =) (dock inga isbjörnnar sedda ännu)// Sofia