tisdag 3 mars 2009

Aldrig mer 2 Mars...

Gårdagen var nog den sämsta dagen jag har haft på väldigt länge! Planerna var att städa ur det sista ur min gamla lägenhet, få den besiktad och sen dra med grabbarna till Ikea! Allting blev gjort, men någonting gick ändå jävligt fel!

Det började med den sjukt äckliga städningen, och som jag skrev tidigare; fy fan vad äckligt det var! Sen så kom hon som skulle besikta och det visade sig inte vara någon ängel precis! Hon var jävligt petig och när hon berättar att pga två fläckar på väggen så måste jag betala ny tapetsering för 3000 kronor!! (om den typ av tapet inte finns kvar, då blir det ca 1500 kronor). Sen var hon missnöjd med köket och toan (alltså de områden jag delat med indiern och där han har varit den som grisat ner, köket har jag knappt använt! Dessutom var det finare nu än när jag flyttade in!)Men det brydde sig inte denna kvinna om, utan vi fick ett par timmar på oss att verkligen grundstäda annars skulle de bli mer böter!
Jag fick ringa in grabbarna och det blev 2 jävligt otrevliga timmar!

Med förmodligen 3000 kronor mindre i plånboken, minnesbilder av en oerhört äcklig städning och en hemsk besittningskvinna fick vi oss äntligen iväg mot Ikea!
Dock var det snöstorm så det gick inte fort och sikten var otrevligt dålig!
Då händer det som inte får hända! Mellan Kalix och Happaranda får vi soppatorsk!!! Mitt på vägen och mitt i snöstormen! ( våran bensinmätare funkar inte och vi hade beräknat fel:((
Vi fick då ringa en bärgningsfirma som körde ut till oss med extra bensin! 800 kronor plus bensin tog dom för det! Jävligt skoj!

När vi väl kom fram till Ikea hade vi knappt några pengar kvar och eftersom resan dit tog nästan 5 timmar så var det nu bara ca 90 minuter tills stängning!! Fy fan...

Under denna dagen slog jag dessutom huvudet hårt som fan 3 gånger och fick en äcklig golvmopp i munnen!

Aldrig mer 2 Mars!!

Nu får vi hoppas att denna dag ska vara snällare! Ska snart till Malin och hämta lite saker sen blir det plugg i bibblan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahhaa