onsdag 25 mars 2009

Limpa = parfym??

Då var man påväg tillbaka då. Jag valde att ta 14.20 bussen av två anledningar. Skönt att komma hem i rätt bra tid och för att jag inte ville sitta i en proppad buss (jag menar, hur många åker till Luleå klockan 14.20 en Onsdag?)

Tydligen jävligt många!! När jag klev på bussen fanns det bara tre platser kvar... Alla på den nedre våningen bland alla allergiker!
- har du några starka parfymer på dig? frågade busschaffisen mig, och jag svarade lugnt nej och gick och satt mig.
När jag suttit någon minut inser jag att jag har en nybakad limpa i min lilla väska (som mamma bakade just innan resan)
Denna limpa luktar ganska mycket känner jag, självklart gott men ändå...
Stämningen är jävligt spänd här nere, ingen säger något men alla känner limplukten! Jag tror alla sitter och funderar vad fan det är som luktar... Ingen tar väl en limpa med sig på en buss? Gubben brevid mig sitter å små sniffar nu lite då och då..verkar lite putt://
Jag låtsas självklart som inget och hoppas bara att ingen är allergisk mot mammas limpor... Haha!

Inga kommentarer: