tisdag 21 augusti 2007

Gala premiär och fest på Dramaten

Igår blev det en lite annorlunda kväll. Malin hade fått via hennes jobb premiärbiljetter till den nya svenska filmen "Underbar och älskad av alla". Innan filmen så bjöds vi på Smirnoff och Polly. Typ två av mina favoriter!
Sen just innan filmen så gick producent, regissör och huvudskådespelarskan upp på scen och pratade om filmen. (Detta tyckte jag var läckert).
Efter filmen, som faktiskt var rätt bra tog sig alla från biosalongen till Dramaten för efterfest.

Där blev vi bjudna på en otroligt god skaldjurssoppa, champagne, vin, drinkar m.m. Allt var gratis och det mesta skrek lyx.
Dom flesta från Sveriges filmelit var där, självklart alla skådisar från filmen och sen såg vi dessutom svenska klassiker som Henrik Schyffert, Ebba Hultkvist, Peter Jöback, Anna Book,Lasse Anrell, Sofi Eriksson, Gösta Ekman, Ernst Billgren, Lars Wallin, Jan Guilou m.m.
Kanske
inte jättestora kändisar men det är rätt skoj att gå runt på en fest där man känner igen så många människor!
Nu har jag varit på en sådan här tillställning tidigare och tyvärr så är det bara skoj första timmen sen blir det ganska långtråkigt... Vi stannade inte så jätte länge, man har ju ett jobb man ska sköta:). Det var en trevlig men ovanlig kvä
ll. Tack min underbara Malin!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej 08:an!

Nu har jag äntligen vart inne å läst din blogg, bra va=) Måste säga att det verkar rätt kul med galor och premiärer hittan och dittan. Vilket lyx=) Jag ska försöka skaffa mig en blogg jag också men det kan vara en god ide att först skaffa sig en dator=) I alla fall, ha det så bra så hörs vi. Kramar

Anonym sa...

hej richard. kul att läsa din blogg. kan tänka mig att du trivs i lyxen :) härligt. här i skellefteå är allt som vanligt. jag och per kom hem från malaysia i förrgår och nu är jag så gott som ledig fram till skolans början. 3 sep. jag och per darr en sväng till köpenhamn sista helgen innan skolan. kommer jobba några strödagar. pengar är alltid bra, men det är ganska skönt att vara leidg :) hoppas vi ses snart. kram

Richard Lindström sa...

Hallå! Vad kul att få två nya besökare här på bloggen och att höra av er!=)
Sudden: Du får skynda dig med bloggen, vi hade faktiskt en deal!? Men jag ger dig några veckor till=) Lycka till med allt nu! Du är nog i Luleå när jag skriver=)

Carro: Skönt att vara ledig ett tag=) Jag har förstått att ni haft en bra resa! Kul med Köpenhamn! Hälsa Per och ta hand om er!