tisdag 14 augusti 2007

Nikeplus!

Jag köpte nyligen en Ipod Nano.
Och när jag gjorde det så fick jag tips från min bror att köpa ett tillbehör som heter Nikeplus.
Nikeplus är två små sändare, där den ena ska sitta i ipoden och den andra ska sitta fast i mina löparskor. Dessa två små sändare mäter precis hur mycket jag rört mig när jag är ute och tränar. Till exempel så sänks musiken vid varje km och jag får då höra en röst som berättar hur långt jag sprungit och vilken tid jag har. När man senare kommer hem efter träningen så kopplar man in sin ipod i datorn och direkt blir man uppkopplad till sitt Nikeplus konto på internet.
Där får du se staplar och diagram om hur du har sprungit. Både din totala summa och hur ens senaste träning sett ut. Du får även se hur många kalorier du bränt.

Varför jag skriver om detta i idag är för att exakt 30 dagar sedan blev jag utmanad av min broder och två av hans kompisar i en utmaning som kallas Nike Challenge.
Man kan ha olika utmaningar men den typ vi haft har handlat om vem som kan röra sig mest under 30 dagar...
Man har kunnat följa ställningen i denna tävling hela tiden på nätet och nu när det är EN dag kvar så är ställningen i toppen så jämn den kan vara.
Min broder (blå stapel) har sprungit/gått 93,75 km och jag (grön stapel) som är tvåa ligger på 92,90 km!!
Alltså efter 30 dagar så skiljer den 850 meter totalt!
Jag som hade tänkt ta en lugn kväll ikväll...men nu måste man ju ut och löpa!
Men kul är det!!

Dom andra två har det mer jobbigt=)


1 kommentar:

Anonym sa...

90 km är ju ändå bara 3 kilometer per dag =P Men det är ju en sjuukt bra sporre för att träna.. Som sagt hade jag haft en Ipod nano så hade jag VERKLIGEN varit med =D Du kan ju köpa en åt mig ?? ;) Ha det fint..